Sunday, February 15, 2009

| DOSA |

Aku baru pulang dari berkaraoke. Mencuba kekuatan sistem audio,tahap mesra pelanggan,tahap kesegaran lagu yang "up to date" di salah sebuah pusat hiburan karaoke di Sunway Piramid. Kau pernah mendengar "Amp Square" ? Ini ialah sebuah pusat hiburan karaoke yang baru saja beroperasi di tingkat LG3. Kewujudannya mungkin untuk memberi saingan kepada RedBox. Tetapi percayalah, RedBox masih punya lagu yang "up to date". Kau boleh menyanyi lagu terbaru Aizat. Di Amp Square pula kau tidak punya banyak pilihan lagu yang segar.

Mungkin bagi peminat kumpulan Wings, Search atau Ahmad Jais, tidak begitu kecewa apabila keluar dari Amp Square. Tapi bagi aku, peminat lagu-lagu segar seperti Coba - Faizal Tahir, ataupun lagu-lagu indie, amat kecewa. Aku masih berpuas hati pada perkhidmatan RedBox. Jumlah duit yang melayang dari pukul 6pm-9pm tadi sebanyak RM51.60/2 orang. Tamparan hebat yang aku dapat, solat maghrib aku pupus! Kalau bapakku di rumah ketika aku menyelak pintu hadapan tepat pukul 9pm tadi, semestinya penampar yang aku dapat. Itu tak cukup lagi kalau aku mati di tengah jalan tadi? meskinya ketika ini aku sudah diseksa di dalam kubur! *Tuhan, sungguh lemah hambamu ini.

Aku sudah menambah beberapa blog di menu "pautan" di bartepi "sidebar" blog aku. Tampak panjang. Kenapa aku menambah senarai blog ini? woah! aku cukup kagum dengan penulisan dan interprestasi pemikiran mereka! aku terkesima melihat beberapa blog yang punya header dan cara persembahan blog yang mengkagumkan! Dalam hati aku, "wow, Malaysia punya ramai penulis kreatif, dan pereka grafik yang hebat!". Sungguhpun empunya blog seorang akauntan, atau arkitek, ataupun sekadar pelajar lulusan SRP. Pheuw~






baca selanjutnya


Aku kagum wahai kamu empunya blog yang berada di "pautan" aku!.

8 comments:

  1. or lagu ahmad jais ader ye dekat amp square. banyak tak? nanti aku pegi..

    ReplyDelete
  2. gituh mahall... baek melalak-lalak kat dalam toilet jerk... free of charge.. ~lalalaa

    ReplyDelete
  3. kalau tinggal solat tuh,
    tanpa rasa kesal,
    lagi teruk dari berzina 1000kali.
    aku pun tak ade lah baik mana,
    but kalau takat cakap je,
    takde inisiatif,
    aku rasa tak kemana,
    moga moga kite saling perbaiki diri
    :)

    ni aku quote dari iluvislam.

    Dalam hadis Nabi SAW disebutkan : Orang yang meninggalkan solat lebih besar dosanya dibanding dengan orang yang membakar 70 buah Al-Qur'an, membunuh 70 nabi Dan bersetubuh dengan ibunya di dalam Ka'bah. Dalam hadis yang lain disebutkan bahwa orang yang meninggalkan solat sehingga terlewat waktu, Kemudian dia mengqadanya, maka dia akan disiksa dalam neraka selama satu huqub. Satu huqub adalah delapan puluh tahun. Satu tahun terdiri dari 360 Hari, sedangkan satu Hari di akhirat perbandingannya adalah seribu tahun di dunia.Dasyatnya azab neraka.

    ReplyDelete
  4. saya hnyalah bkelulusan UPSR (^_^)

    ReplyDelete