Sunday, March 22, 2009

Anugerah Karyawan Muda!

Salam. Woah. Sekarang kalau korang perasan. makin banyak anugerah atau pertandingan filem pendek yang dianjurkan oleh pelbagai pihak. Astro Kirana pun ada buat pertandingan yang dah pun kita tahu pemenangnya iaitu Odoi Odu. Dan Odoi Odu ni jugak turut menyertai pertandingan anugerah karyawan muda anjuran Filem Negara Malaysia. Tapi mengikut dari laman web karyawan muda yang dah pun disenarai pendekkan finalisnya, tak ada pulak Odoi Odu.

Mungkin Odoi Odu kalah sebelum bertanding. Odoi Odu lebih dilihat sebagai drama pendek bagi aku. Dan bukan dalam kategori Eksperimental yang disertainya untuk Program Karyawan Muda. Mungkin sebab itu.

Walaupun apa2 pun Odoi Odu sudah membuktikan kehebatannya!tahniah.
So buat korang yang belu tahu siapa finalis top 10 untuk anugerah karyawan muda, usha websitenya di sini.


baca selanjutnya

aku perhatikan untuk kategori animasi, memang dasyat budak2 malaysia ni buat animasi. semuanya harus diberi pujian wok!! hebat2 belaka. kalau ikutkan finalis top 10 nya di sini,
aku rasa KANCIL ada peluang nak menang.

dan bagi kategori Jenaka yang korang boleh usha kat sini, aku rasa TUMBUH boleh menang.

dan bagi kategori Dokumentari, Belanak Di Muara adalah pilihan aku!

4 comments:

  1. xleh tgk pon vid die??

    ReplyDelete
  2. untuk pengetahuan saudara,Odoi Odu tidaklah kalah sebelum bertanding. Tapi syarat penyertaan PKM tu kalau menang mana2 anugerah sebelum Penganugerahan PKM,dgn secara automatiknya penyertaan tu dibatalkan la.....

    Tapi yg sedihnya bagi saya PKM dijalankan dgn cara yg tidak profesional lansung. Lari dari jadual yg sebenar dan promosi anugerah.... mcm xde je

    ReplyDelete
  3. dokumentari malaysia kepada dunia, gempak gila...

    ReplyDelete
  4. aku pengarah citer tumbuh yang kalah tu.. haha.. kalah takpe janji leh cuba lg.. tp yang aku herannye macammane citer ET yang salah satu adegannya di tiru dari salah satu video luar negara leh menang.. pelik2 syaratnya klu tiru tak leh kuar pun .. bukan dengki ke apa cuma nak betulkan.. klu ade pertandingan tu kenalah telus.. hehe.. ni linknya http://www.youtube.com/watch?v=WjB2ognJdmg

    ReplyDelete